hits

7 tips for sove bedre

  • Skrevet: 03.01.2018
  • Klokken: 09:20
  • Kategori: Tips

Sovelisten min p Spotify finner dere HER!

 

Ha soverommet mrkt og rolig 

La soverommet vre svalt, mrkt og stille. Personlig synes jeg det hjelper om rommet er koselig og ryddig. Da synes jeg det er lettere falle i svn. Uten klr liggende og andre ting som flyter rundt. Jeg pleier ha p telys i LED eller cotton balls ved sengen litt fr jeg sover, samtidig som det er mrkt i rommet. Lys er s fiint!

Unng koffein p kvelden

Kaffe, svart te og cola inneholder koffein og holder oss vkne. Ikke drikk dette etter 17-tiden hvis du strever med svnen. 

 

F nok dagslys

Det er viktig f dagslys i lpet av dagen, det bidrar til en god dgnrytme. F helst dette s tidlig som mulig. Hva med kjenne morgensolen og g en kort tur fr jobb? 

 

Legg vekk mobilen 

Mobil, pc og nettbrett hrer ikke hjemme i sengen. Legg vekk disse hvertfall et par timer fr du legger deg. Lyset fra skjermene er med p lure kroppen til tro at det er dag og ikke natt. Sjekk Instagram, Messenger og andre apper en stund i forkant og rund av der. Sett gjerne Messenger p "ikke forstyrr", s slipper du bli vekket av lyden.

 

Skriv ned tankene dine

En ting jeg ofte har, er en lapp p nattbordet. Der skriver jeg ned hvis jeg m huske noe spesielt neste dag. For eksempel en tannlegetime eller noe annet viktig. Selv om jeg ikke glemmer snt, er det greit ha det der. Om du har andre ting du tenker p kan du bruke den til det, s ligger lappen der trygt til dagen etter, og du kan sove med god samvittighet. Hvis du har ting du stresser med eller bekymrer deg for, er dette en fin mte legge det fra seg p. 

Legg deg og st opp til samme tid

St opp og legg deg til noenlunde samme tid hver dag. Helst ogs i helgene. Selvflgelig skal vi ungdommer f vre ungdommer. Men sove til langt p dagen i helgene, gjr det dessverre ikke lettere holde dgnrytmen i uken. De fleste trenger mellom 6-9 timers svn. Mange sover kanskje i 7-8 timer. Jeg merker klar forskjell p om jeg har ftt nok svn, eller ikke. Det gjelder jo gjre det beste ut av dagen likevel. Og det er jo ikke verre enn ta en kort powernap, om man er i minus. Nok svn gir meg alltid litt ekstra overskudd!

 

La soverom vre soverom

Soverommet er et sted for to ting ♥ Den ene er sove. La soverommet vre et sted du forbinder med ro og hvile. Ikke bruk soverommet til hy musikk og tv, hvis det gjr det vanskeligere klare legge seg p kvelden. 

Akkurat her er jeg et drlig eksempel da, med 50" 3D-tv p rommet og det er her jeg sitter og blogger. Men jeg har et alright svnmnster og er spass mye travel og aktiv i lpet av dagen, at innsovningen gr av seg selv. Hehe!

SIRI ALVR

03.01.2018 kl. 17:48
Gode tips!

Hanna Marie Stauri

03.01.2018 kl. 22:34
SIRI ALVR: Glad for at du likte dem. Tusen takk! :-)
Hanna Marie Stauri

Hei og velkommen! Mitt navn er Hanna Marie og jeg er en 20 r gammel kvinne fra Hamar. Min store lidenskap er teater, samtidig som jeg skriver om hverdagen min, skjnnhet, jentetips, livsstil og det jeg har p hjertet. Kontakt: hannama.blogg@yahoo.no

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
Steg 4: Legg inn koder for kategori og arkiv