En skandinavisk pske

• Skrevet: 01.04.2018
  • Klokken: 23:07

God frste pskedagskveld!

I dag har det vrt en litt snn bestevenninnedag, med pmax, pizzakos og pskeegg hjemme hos meg. Dette ble gang nummer to i dag vi mttes, da jeg var s flink glemme igjen mobilen i jakken til venninnen min etter en natt p byen, s jeg mtte helt opp igjen for hente det i dag tidlig siden jeg ogs skulle rekke noe annet i dag tidlig. Vi bor ganske langt unna hverandre, men i samme by. Og da vi var p byen i gr og skulle inn, gjett hvem som hadde glemt leg'en i bilen, som var parkert 1,5 km unna ;) To poeng til meg.

Anyways! Solen har skint meg i ansiktet hele ferien, ftt litt farge, vrt i Sverige, Danmark og hjemme i Hamar, senket skuldrene og gtt ut flere kvelder og bare kost meg. Utelivet har vrt kjempemessig her i Hamar i psken, faktisk. Jeg fler alltid at ferier blir enda bedre enn hva jeg forventer. S rlig skal jeg vre, at jeg hadde ikke lagt noen mange planer for psken. Ingen, faktisk. Derfor la jeg forventningene lavt, men ferien ble desto mer mangfoldig og flott, egentlig. Flere av dagene var jobbdager. Jeg synes for eksempel pskeaften er en veldig hyggelig dag jobbe p, generelt er det noe med det jobbe i hytidene. Ekstra stemningsfullt, synes n jeg da.

P langfredag var jeg i Charlottenberg. Jeg kjrte alene til Kongsvinger og ble mtt der, fr det ble bilbytte og turen vr gikk videre over grensen. Tilbake kjrte jeg alene ved midnatt fra Kongsvinger og hjem igjen, men det var egentlig veldig koselig. Jeg koste meg, jeg, alene eller ei - det gikk s fint s. Trives jo veldig godt bak rattet, og nr i tillegg solen strlte som dagen var lang, var det helt ok tilbringe dagen langs E16!

Mandag til tirsdag hadde jeg og en venninne et avslappende dgn p Stenaline, Oslo-Fredrikshavn.

Tirsdag morgen i Danmark var noks kjlig, s det ble ikke den store oppdagelsesferden p oss der, men vi satte n fttene p dansk jord i en liten time og vel s det, etterfulgt av en st frokostbuffet p ferjen. Noen timer p Pure Nordic Spa fikk vi ogs. Det var i denne tiden jeg glemte litt tid og sted. Bare kunne tenke p at vi var langt borte fra hjemme, men ikke s langt likevel. Ikke borte nok til vre langt, men langt nok til vre borte. I noen minutter kunne jeg ogs glemme at jeg hadde smerter. Bare vre meg og sveve meg litt bort i nytelse. Det ble en sen natt p oss, og ettersom vi mtte opp klokken seks p tirsdagen for rekke f litt tid i Fredrikshavn, ble det litt svn p lugaren fr spa isteden. Jeg var helt sikker p at jeg skulle bli sjsyk p natten, i og med at jeg ble det en annen gang p samme tur da det var store blger. Tvert imot, jeg sov helt fantastisk.. Det var s deilig ligge der under seilingen, bde i natten og med gardinene trukket for det lille vinduet p formiddagen. Jeg ville nesten ikke vkne opp fra drmmesvnen, s godt var det faktisk! For en fin tur ♥

Vi booket en ekstra sen middagsbuffe, i nske om en rolig aften, noe vi s absolutt fikk, i en ikke s veldig full sal heller.

- Lugaren vr -

• Skrevet: 01.04.2018
  • Klokken: 23:07
  • Kommentarer: 0

Rondane i rdt, grnt og bltt

• Skrevet: 17.09.2017
  • Klokken: 23:42
  • Kategori: Reise

Jeg str p balkongen med tekoppen i hnden. Lady earl grey med fire suketter i. Skimter fjordhestene et steinkast unna hotellet. Himmelen er lys, litt overskyet. Men det gjr liksom ikke noe. Det er helt stille, med unntak av noen skjrer som kaver i det fjerne.

Sammen med venner og familie har jeg tilbragt helgen her p Spidsbergseter Resort Rondane. 3 flotte dager med bil -og fotturer, bading, aktiviteter for barna og nydelige mltider p hytten. Jeg elsker bade, s lade batteriene i hotellets velvre & fjellbad ble nr. one prio for bde meg og Karl p 8 r! Tror vi var der 5 ganger i lpet av helgen, den ene for ta backflips i bassenget, den andre for senke skuldrene i boblebadet. Hehe! Viktigste er kose seg, si! (Jeg ble utfordret av Karl til bevise at jeg kunne bde forlengs -og baklengs salto og stup, men backflip har jeg forelpig til gode :P)

En flott sykkeltur i skog og mark! P 3 dager rakk vi overraskende mye, blant annet bading, sykkeltur, bordtennis, fotball, en tur innom bde hoppeslott, ballbinge, ansiktsmaling og lekesykler! Gy "vre litt barn" for en gangs skyld ogs, og f brukt litt energi. Mens resten av gjengen var p sykkeltur, sjekket jeg ut og kjrte meg en biltur for se litt mer av Rondane. Lange bilturer er det beste jeg vet. Og frihetsflelsen ved vre p fjellet er det lite som slr. Selv om jeg er og forblir en byjente, er det ingen steder jeg slapper av s godt som p fjellet.

Hvilket forhold har dere til hytte -og friluftsliv?

• Skrevet: 17.09.2017
  • Klokken: 23:42

En natt 1030 meter over havet

• Skrevet: 07.08.2017
  • Klokken: 13:49
  • Kategori: Reise

For en uke siden fikk jeg oppleve det vakre vestlandet, frem til Geirangerfjorden. P veien hadde vi to stopp for overnatte, p et hotell i Lom og p et hotell 1030 meter over havet, i Stranda kommune. Sistnevnte var rett og slett fabelaktig. Fjellene, sandstranden og fjorden var utsikten fra rommet - rett utenfor! vkne til blsende vind, plaskende vann og panoramautsikt sier jeg ikke nei til.. ♥

Hverdagen kom tilbake, og p tirsdag fikk jeg endelig frerkort p bil! En blid frken som kom hjem den dagen, for si det slik ;-)  Jeg har ogs hatt huset for meg selv siden tirsdag. Har rukket gjre mye fint i uken som har gtt; tur p velvreavdelingen i svmmehallen, litt shopping, lange kjreturer med bestevenninnen min, sleepover og mye latter. Akkurat slik late sommerdager skal vre!

Skal straks hoppe i bilen og komme meg p jobb - ogs blir det middagsdate ute med bestevenninnen min i kveld.

Lag deg en fin dag i dag, du ogs!

- Hanna Marie

• Skrevet: 07.08.2017
  • Klokken: 13:49

En spontan weekendtur!

• Skrevet: 27.07.2017
  • Klokken: 21:24

God kveld!

I lange tider har vi hjemme pratet om  se mer av Norge. I hver ferie er det s lett bare booke seg en syden -eller storbyferie, mens vi glemmer hvilket fantastisk land vi bor i! Norge har masse vakkert by p, det gjelder bare oppleve det. Jeg har vrt i 13 ulike land, men aldri vrt lenger nord enn byene i Sr-Trndelag! S mitt sprsml er.. hvorfor er vi ikke mer nysgjerrige p det lille store landet vrt?

Jeg jobber mesteparten av sommeren. Litt spontant bestemte vi oss for booke overnatting denne helgen. Hye fjell, brusende fossefall, panoramautsikt og mye vind. En ferjetur i fjorden er ogs med. 6 timers biltur fra Hamar, med et lite stopp i lille Lom blant annet. Kan du gjette hvor dette er hen? :-)

Sekken str enn p loftet, klrne ligger i klesskapet - pakkingen gjenstr! Jeg drar rett etter jobb i morgen, og ser frem til en flott biltur og et nydelig Norge p veien. Kameraet er selvflgelig med, s mange minner skal knipses.

• Skrevet: 27.07.2017
  • Klokken: 21:24
  • Kommentarer: 2

En etterlengtet tur til sydlige strk

• Skrevet: 02.07.2017
  • Klokken: 23:58
  • Kategori: Reise

Sitter p rommet mitt og rabler over tastaturet, finner bilder og gleder meg til blogge litt igjen.

8 dager i Spania er omme, en ukes bloggfri er over og sommerferien i Norge er offisielt i gang. Som dere vet har jeg isteden oppdatert gjennom min Instagram, "hannastauri". N er jeg tilbake p bloggen og gleder meg til en lang sommer her hjemme!

Frst av alt; Vi har hatt det fantastisk! Litt utenfor Alicante og Torrevieja er det en by som heter Guardamar del Segura, der vi alts har bodd. Playa del Moncayo l bare skritt unna hotellet, helt perfekt for oss. Rett fr vi dro hadde jeg ikke rukket f helt ferieflelsen enn, siden det var mye som skulle ordnes fr den tid. Men da jeg gikk ut p balkongen, kjente solen varme og s utsikten - da, da kom ferieflelsen!

Dagene gikk s fort, men vi fikk opplevd mye. To av dagene dro vi inn til Alicante og Torrevieja for litt shopping. Torrevieja - for en by! Det m vre noe av det vakreste jeg har sett, tror jeg. Vi mtte noen i familien til vennene vi reiste sammen med, over en lunsj.

En nydelig vegetarlasagne p en av restaurantene i Torrevieja!

Med sydenlisten p rene la jeg meg rett p solsengen, hentet meg en iskald sommerdrink og senket skuldrene. Hotellet hadde all inclusive, s det var enkelt bare hente seg det vi ville ha av snacks, mat og drikke utenom mltidene i matsalen. Buffene var fylt med bde lokal og vanlig internasjonal mat, deriblant spanske retter som paella. Hotellet hadde ogs den beste Sangriaen jeg har smakt, det ble en favoritt ved de sene middagskveldene ♥

Sara, ei av de jeg reiste sammen med ♥ Vi har begge hatt bursdag i vr, hun ble 30 og jeg ble 20, s dette ble p mange mter en tur for feire litt og slappe av etter fullfrte skoler for begge to.

Her nede p takterrassen tilbragte vi mange sene kvelder til kvitringen av gresshopper langt vekke.. Mens vi snakket om forelskelse, livet, alt og ingenting. Savner det allerede!

bli syk i syden er noe jeg aldri bekymrer meg for, siden jeg ikke pleier bli det. Har dessverre klart bli syk denne gangen, men snn er det. Fikk en iskald colaboks etter en lang powernap i dag, og skal hente meg en til. Vknet nemlig kvalm og uvel i morges, s blogging er det eneste jeg har ftt gjort i dag, hehe!

Gled dere til del 2 fra Spania!

• Skrevet: 02.07.2017
  • Klokken: 23:58

2 netter i T-town

• Skrevet: 23.04.2016
  • Klokken: 19:56

Sponset opphold

Savner Trondheim, jeg! P lrdag tok jeg og Ragne et stopp p Starbucks fr vi ruslet bortover til Trondheim torg for se arrangementet "Sommer i Hamarregionen". Et event med masse stands fra Hedmarken, med andre ord! Denne helgen var ogs min gode venninne Wanja i Trondheim! Wanja var s heldig og hadde sangoppdrag sammen med selveste Eldar Vgan, i forbindelse med arrangementet! I tillegg var en del av oppdraget hennes fremfre sin selvskrevne lt "Hold on". Hr den gjerne p Spotify HER

Denne vren er hun ogs deltaker i TV 2s lansering The Stream, hvor de 100 mest spilte bidragene fr mte plateselskap som Universal Music, Warner Music og Sony Music, og fr dermed mulighet til bli signert. Hr og stream hennes 2 coverlter HER!

Hotellet tilbyr jo alltid gratis kaffe og te, men det er ogs mulighet til lage seg en kopp p hotellrommet, om man nsker det.

Utsikten!

Utp ettermiddagen knt jeg skoene, gikk ut og utforsket byen litt og bestilte meg noe spise. Tok en lugn kveld p hotellrommet; La p en ansiktsmaske, s litt p tv, blogget og koste meg med friske jordbr og litt annet godt jeg kjpte med fra butikken.

Jeg og Wanja mttes p kvelden igjen, fr vi klemmet farvel ved midnatt siden hun skulle reise tidlig morgenen etter. Vi var s heldige ha hotell bare 50 meter unna hverandre, faktisk!

Sndag morgen spiste jeg min siste munnfull med frokostbufft, fr jeg senere pakket sakene, sjekket ut og reiste. Man rekker mye p en helg, og det var s absolutt verdt ta en Trondheimstur forrige helg! Skal du til Trondheim, bestill p Comfort Hotel - det er klin umulig ikke reise hjem igjen med et smil om munnen, etter ha vrt der! Beliggenheten er midt i sentrum, kort vei alt, sentralstasjonen er 5 minutter unna og flybussen stopper rett ved.

Tusen takk, Comfort Hotel Trondheim!

• Skrevet: 23.04.2016
  • Klokken: 19:56

Comfy p Comfort

• Skrevet: 17.04.2016
  • Klokken: 01:45

Sponset opphold

Velkommen til Comfort Hotel Trondheim!

Jeg landet i gr ettermiddag, og var inne i sentrum en dry halvtime etterp. Mtte et kjempehyggelig personale i resepsjonen og fikk et rom jeg trives kjempegodt i, helt p toppen! Allerede fra jeg gikk ut av heisen og i retning hotellrommet, merket jeg at dette er et sted jeg kommer til trives. En god atmosfre kan gi en s fin stemning, det er s sant! Hotellrommet var strre og mer nymoderne enn jeg i det hele tatt kunne forestilt meg. S pent, s luftig, s lyst, s stilig - alt p en gang! Designet falt jeg for, kombinert med kule og kreative lsninger p interiren. Romslig bad med skyvedr, svre vinduer med panoramautsikt og himmelseng. Dette er et enkeltrom, men fles like mye som et dobbeltrom, faktisk. S det!

Hvis jeg skal nevne n ting jeg forbinder med Comfort Hotel Trondheim, er det hvor praktisk og komfortabelt det er vre her. Navnet "Comfort" er ikke uten grunn, for her er det komforten som str i sentrum. Ikke mange hoteller har gratis kaffe & te hele dgnet, fri Wi-Fi, frokost fra 08-12 p sndager OG sen utsjekk til kl 18 p sndager! Et velutstyrt treningsrom er ogs pent 24/7. Her p hotellet fr jeg den ordentlige frihetsflelsen, med en suveren service og mange muligheter.

Nede i lobbyen er det ogs mulig sette seg ned foran en iMac, om man har behov for pc-tilgang.

Frokosten! Som om ikke forholdet mitt til hotellfrokost var bra nok fra fr, ble det ikke akkurat verre da jeg kom til dette bordet i dag tidlig! Fargerike, eksotiske frukter & grnnsaker, ferskt brd, et rikt utvalg av plegg, eggerre, et utvalg av "english breakfast" og mye mer. kologisk, til og med! Etter 1 porsjon var jeg blitt s "frokost-frelst" at jeg kjrte p med to fulle porsjoner til, hehe! Nam ♥

I restauranten er det ogs muligheter for en smakfull middag p kveldstid.

Pannekaker slr aldri feil! Prv med frukt, cottage cheese og honning ogs - smelter p tungen.

Se, da! kunne vkne om morningen av lyset fra solen som skinner gjennom vinduene, og titte ned p byen jeg er i. En snn utsikt sier jeg ikke nei til! Jeg kan se store deler av Trondheim by, kun gjennom glasset. Ah, herlig!

Det er ikke lenge siden jeg akkurat tenkte inne i meg "det her m vre det hotellet jeg har beskt som jeg har trivdes best p". Og dette er kanskje ett av 10-20 hoteller jeg har overnattet p i lpet av livet mitt!

Klikk HER for booking og mer informasjon om Comfort Hotel Trondheim!

• Skrevet: 17.04.2016
  • Klokken: 01:45
  • Kommentarer: 2
Hanna Marie Stauri

Hei og velkommen! Mitt navn er Hanna Marie og jeg er en 20 r gammel kvinne fra Hamar. Min store lidenskap er teater, samtidig som jeg skriver om hverdagen min, skjnnhet, jentetips, livsstil og det jeg har p hjertet. Kontakt: hannama.blogg@yahoo.no